نوشته شده توسط : آهن پرایس

شاید شما نیز بارها خبرهای حاکی از چالش های داخلی بازار آهن را شنیده باشید! مشکلاتی که همچنان پابرجا باقی مانده و موجب نابودی بسیاری از واحدها شده و از سوی دیگر فریاد متقاضیان مصرفی را نیز به اوج رسانده است. ارائه گزارشاتی از بررسی های میدانی به آهن پرایس، مرجع اخبار بازار آهن نشان می دهد که با وجود افزایش سختگیری های گمرک، صادرات همچنان در حال انجام است.

آمارها حاکی از آن است که با وجود بسته بودن راه های صادراتی طی ماه اخیر، صادرات در خرداد ماه جانی دوباره گرفته و مرزهای سومار و شلمچه بیشترین میزان عبور بارهای صادراتی را به خود تخصیص داده اند. سوالی که این روزها ذهن متقاضیان مصرفی را به خود مشغول کرده، دلایل اصلی کاهش قیمت ها می باشد. آیا کاهش قیمت آهن آلات وابسته به کاهش نرخ دلار است؟ آیا تحریمات پیش رو موجب شده تا شاهد روند نزولی قیمت ها باشیم؟ آیا محدودیت های صادراتی سدی مقابل افزایش بی رویه قیمت ها شده است؟ و سوالاتی از این دست که در میان مصرف کنندگان باب شده است.

اما اتفاقات رخ داده در بازار هیچ همبستگی معناداری را با پرسش های فوق نشان نمی دهد. چراکه با وجود تحریم ها و موانع صادراتی هنوز هم شاهد صادرات محصولاتی همچون میلگرد آجدار و تیرآهن هستیم. از نگاه بسیاری از مصرف کنندگان کاهش صادرات برابر است با کاهش قیمت های داخلی اما آنچه که طی هفته جاری با وجود کاهش قیمت ها شاهد آن بودیم، افزایش خروج از مرز بارهای صادراتی می باشد.

از سوی دیگر مسئله ی تحریم ها عنوان می شود که در گذشته نیز با آن مواجه بودیم و اثرگذاری آن را به صورت محدود و گذرا در وضعیت بازار آهن دیده ایم که پس از گذشت زمان تأثیر آن کمرنگ تر شده است. تنها مسئله ای که در این میان بیشتر به چشم می آید، کاهش تقاضای داخلی می باشد که موجب روند نزولی قیمت ها شده است؛ البته این امر نیز ممکن است با عکس العمل متفاوتی از سوی تولیدکنندگان مواجه گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: